Tvorba e-shopu – nutná podmínka ve světě byznysu

Centra našich měst postihl v poslední době nový jev – prodejny velice rychle střídají názvy, sortiment a pronajímatele. A mnohdy  tyto nebytové prostory zejí prázdnotou. Kam mizí obchodníci a jejich zboží? Rozhodli se přesunout do e-shopů, protože si spočítali, že drahé nájemné, platy prodavačů v kamenných obchodech, případně ostraha objektu pro ně představují vyhozené peníze. Počet e-shopů během posledních pěti let vzrostl o 80 % a nejnovější data naznačují, že číslo stále není konečné. Pokud to typ prodávaného zboží jenom trochu umožní, dá se dnes nabízet a prodávat cokoliv z pohodlí domova přes internet. Shánění pronájmu nebytových prostor u realitních kanceláří dnes nahrazuje jiný úkol – tvorba webových stránek a především tvorba e-shopu. Na koho se obracet v tomto případě? 

Kdy začít s tvorbou e-shopu

Jednoduše řečeno co nejdřív, prorazit na trhu bez kvalitního e-shopu je zhola nemožné. Tato conditio sine qua non moderního podnikatele může mít mnoho různých podob a provedení. Záleží na tom, co od ní její majitel a provozovatel očekává. Jestliže se má jednat pouze o nějaký doplňující přivýdělek, je možné vytvořit e-shop levně podle návodu. Za ten se, spolu s dalšími poplatky za doménu, webhosting a další nezbytnosti a podporu, platí řádově jen několik tisíc měsíčně. Některé firmy v tomto případě mluví  o pronajatém e-shopu. Je ovšem otázka, zda a jak moc bude takový e-shop úspěšný. Pokud má být e-shop hlavní podnikatelskou aktivitou, která bude budovat jméno značky a přinášet zisk, je třeba využít potenciál e-propagace a e-prodeje na maximum a na to podomácku postavený e-shop nestačí. Zde musí nastoupit profesionální firma, která věci pojme od základu a vytvořený e-shop už neopustí.

Vše v jednom a za jedny peníze

Výhodou angažování profi firmy je skutečnost, že ona se většinou zabývá komplexně všemi činnostmi, které souvisejí s realizací byznysu na internetu. Nejen že vytvoří webovky a e-shop, ale zajistí, aby přitáhly pozornost cílové skupiny a vyčnívaly v tom správném slova smyslu nad ostatními. Při výběru webdesignu použije osvědčené metody, včetně psychologických, robotické vyhledávače dostane na kombinaci originálního obsahu, technických kvalit a klíčových slov (mobilní SEO a SEO copywriting a napsání optimalizovaných popisků kategorie internetového obchodu – to vše je nutností) a marketingovými a reklamními triky rozšíří povědomí o novém eshopu na sociální sítě. Profesionální společnost žádné ze svých dětí neopouští, a to ani ve stadiu, kdy už se jeví relativně samostatné. I po generální kontrole před spuštěním e-shopu a jeho následnému zavedení je stále co kontrolovat a vylepšovat. Cena za kompletní služby je sice o něco vyšší, ale v konečném součtu se vyplatí.

Přednosti e-shopu ještě jednou a přehledně

Co odpadá?

  • pracné shánění nebytových komerčních prostor na výhodném místě v obci
  • placení vysokého nájemného za tyto prostory
  • nábor zaměstnanců
  • problémy s nahrazováním zaměstnanců během jejich nemoci nebo dovolené
  • rizikové situace, kterých se obává každý, kdo stojí u pokladny – tedy když se ze zákazníka vyklube zloděj nebo agresor
  • práce navíc spojená s cash platbou

Co je příjemným bonusem?

  • zrušení pevné pracovní doby znamená zvýšení počtu zakázek, klienti si objednají kdykoliv a odkudkoliv
  • stačí jeden počítač a jedna místnost na uskladnění zboží, pokud to dovolí jeho velikost, může být sklad doma místo obýváku
  • obchod se dostane na mnoho míst najednou, klientela se neomezuje na region
  • text na stránkách e-shopu může být v nabídce v různých jazycích, expandovat s podnikáním do zahraničí nebylo nikdy tak snadné jako dnes

Existují nějaká rizika? 

Není to doprava ani způsob platby. Jasnou odpověď dává  Jan Neruda v povídce Jak si pan Vorel nakouřil pěnovku – Obchodník zkrachuje, když k němu lidé přestanou chodit.Na e-trhu se to stane tehdy, pokud by stránky e-shopu neodváděly na netu správně svou práci. Proto se vyplatí spolehnout se na zkušenosti a umění odborníků. 

 

Jaké zkušenosti s eshopy máte? Co považujete u e-shopů samozřejmost. Nakupujete online potraviny, obuv nebo oblečení?