SEO konzultace Brno – 4 otazníky při volbě experta

Optimalizace stránek, aby je lidé skrze vyhledávače snadno nalézali, je zodpovědná práce. Může z našeho webu udělat frekventovanou platformu, kde se dveře netrhnou a zákazníci se jen hrnou. Na druhou stranu dokáže amatérský zásah stránky vážně poškodit. O našem virtuálním úspěchu rozhodují schopnosti experta a opatrnosti není nikdy nazbyt. Prověřit si ho můžeme během SEO konzultace. Brno, neboli místní podnikatelé a organizace, by měli specialistům klást tyto čtyři otázky.

Komu jste zajišťoval SEO? Konzultace je o referencích nejen v Brně

Zavedený profesionál se rád pochlubí výsledky své předchozí práce. Když ho na SEO konzultaci požádáme o seznam předchozích klientů z Brna nebo i z jiných měst, bude ho mít obvykle připraven. Některé agentury uvádí reference včetně kontaktních osob přímo na svých webech, abychom si mohli jejich dovednosti ověřit. Optimalizace stránek je totiž o dlouhodobé spolupráci a musí se zakládat na vzájemné důvěře. Od bývalých zákazníků potřebujeme zjistit, jak se upgrade jejich webu promítl do pozic ve vyhledávačích. Také nás zajímá reálný nárůst návštěvnosti, konverzí a konečně i rozdíl oproti původnímu obratu.

Zaručíte mi prvenství ve vyhledávačích?

Správná odpověď zní překvapivě: “Ne, nezaručím.” Proč? Protože na rozdíl od placených pozic cílí optimalizace webu na přirozenou návštěvnost. Vhodnými technickými, obsahovými a odkazovými úpravami se naše stránky stávají tou nejlepší odpovědí, kterou může vyhledávač lidem nabídnout. Pokud nám kandidát na SEO při konzultaci slíbí první místo v Googlu, najdeme si v Brně vhodnějšího adepta. Pravda je taková, že algoritmy podléhají utajení a jakákoliv záruka na prvenství prostřednictvím SEO je nemožná. Jediný 100% způsob, jak obsadit první pozici, představuje placená reklama a zpravidla banky si ji kupují.

Jak ze mě uděláte miláčka Googlu a Seznamu?

Samozřejmě, že nemůžeme během první SEO konzultace očekávat konkrétní postup.Žádný profesionál neumí věštit z křišťálové koule. Přesný návod s ním můžeme prodiskutovat až po hloubkové analýze našich stránek. Teď nás zajímají spíše všeobecné metody optimalizace, kterými náš web a jeho pozici ve vyhledávačích hodlá vylepšit. Existují totiž legální postupy, které jsou v souladu s podmínkami Googlu. Vedle nich lze aplikovat i zakázané zkratky. Například při úpravě textů do nich můžeme doslova nacpat klíčová slova bez souvislosti s obsahem. Písmo pak zamaskujeme barvou pozadí a máme hotovo. Podobně se dá “kšeftovat” i se zpětnými odkazy. Výrazný problém s mafiánským Black Hat SEO však nastává v momentě odhalení. Robot podvodné weby tvrdě penalizuje. Buď je přesune na konec svého vyhledávání, kam se žádný člověk neprokliká nebo je přestane zobrazovat úplně.

Kolik mě bude SEO včetně konzultace stát?

Pokud si najmeme agenturu z Brna nebo z Prahy, někdy si může účtovat víc než experti z menších měst. Proto neváháme poptat specialisty z celé republiky, protože na virtuální práce nemá vzdálenost žádný vliv. Už na první schůzce patří finanční otázka SEO služeb mezi stěžejní body. Samotná konzultace bývá nejen v Brně pochopitelně zdarma. Nicméně nás zajímá výhledová cena za nezbytnou analýzu, která odhalí konkrétní závady. V případě objednávky optimalizačních prací nám totiž většina agentur revizi nezpoplatní. Otevřeně také řešíme měsíční rozpočet a zajímá nás, co za něj pořídíme. Ptáme se i na frekvenci plateb a co nastane v případě předčasného ukončení spolupráce. Jde o tom, abychom zůstali majiteli optimalizovaného obsahu.

Pokud vás v nejbližších dnech čeká SEO konzultace, už víte, na co se pomocí čtyř doporučených otázek zaměřit. V Brně působí řada kvalitních agentur a není od věci rozeslat poptávku i do jiných koutů republiky. Přejeme vám šťastnou ruku při volbě zkušeného experta.  

Simona Šmerdová