Komerční i nekomerční weby, fóra a portály, mají-li mít z hlediska propagace a obchodu úspěch, potřebují být na internetu snadno objevitelné. To lze ovlivnit buď placenou reklamou nebo pomocí optimalizace. SEO na rozdíl od PPC kampaní působí přímo na platformě a také na ní zůstává. Jedná se o soubor metod, které odstraní technické, obsahové a odkazové závady ze všech typů www. Tím se stimuluje jejich návštěvnost a proto můžeme říci, že díky SEO stoupá rentabilita webů.Seznamte se s tím, jak optimalizace tří typických nedostatků rozhoduje o schopnosti stránek oslovit cílové publikum a prodávat.
Vnitřní optimalizace – SEO zlepší homepage
První proklik odněkud ze sítě zavede uživatele zpravidla na domovskou nebo též úvodní stránku našeho webu. Podobně jako při setkání s člověkem je tedy velmi důležité, jakým dojmem zapůsobí, což specialisté na optimalizaci využívají k prospěchu našeho online podnikání. Během SEO zkvalitňují texty a vizuální vzhled, aby byla homepage pro návštěvníky maximálně atraktivní a návodná. V podstatě na ní vytvoří stručnou ochutnávku celé naší nabídky. Ve spolupráci s copywriterem přetaví obsah do krátkých výzev a doplní je výstižnými fotkami. Tlačítka pak zájemce přesměrují na konkrétní zboží či službu.
Ve slovních formulacích experti rovněž uplatní klíčová slova, pod nimiž lidé naše produkty pomocí vyhledávačů nalézají. Všemi zmíněnými metodami funguje optimalizace čili SEO úvodní stránky jako magnet nejen na roboty, ale i na cílové skupiny kupujících. Zlepšení výkonu poznáme podle nárůstu přirozené návštěvnosti a konverze, kdy se z návštěvníků stávají klienti a náš obrat stoupá. Podobným způsobem zlepšuje odborník na SEO i ostatní stránky – například ty produktové v e-shopech nebo ty informativní na blozích.
Vnější optimalizace – SEO buduje odkazový profil
Kromě obsahové optimalizace, která probíhá uvnitř naší platformy, nám zvyšuje SEO návštěvnost i zvenčí, pomocí externích linků. Tyto odkazy vedoucí na homepage našeho mateřského webu nebo na konkrétní prezentaci nějakého výrobku lze šířit třemi základními způsoby.
První se týká registrace naší firmy do oborových katalogů na internetu, kde v příslušné sekci zanecháme jako kontakt odkaz na naše www. Prodejcům zboží zase prospěje zaevidování jejich sortimentu do zbožových katalogů a srovnávačů.
Druhou možností, jak zvětšit množinu vnějších odkazů, nabízí příspěvky na sociálních sítích. Například upozorníme fanoušky na Facebooku, že si během jarních svátků mohou objednat náš nový produkt se zaváděcí slevou a rovnou jim tam připravíme relevantní link.
Posledním trumfem linkbuildingové optimalizace jsou PR články. Specialista na SEO nám třeba doporučí nějaký oblíbený zájmový portál, kde můžeme publikovat naše know-how a pro čtenáře do textu opět připravíme linky vedoucí na náš web. Vyhledávače nás pak za všechny kvalitní zpětné odkazy zobrazují na více frekventovaných pozicích, čímž znovu roste návštěvnost a tudíž i ziskovost našich www.
Po seznámení se dvěma tradičními závadami a jejich optimalizací, už lépe chápete přínos SEO pro firmy, které na internetu generují rezervace a objednávky, ale i pro neziskové portály, které propagují dobrou věc. Pokud jste nabyli dojmu, že jednou ze zmíněných chyb trpí i vaše www, neváhejte poptat odborníky na SEO. Oslovte i agentury, které nejsou z vašeho města, protože optimalizační práce se vykonávají online. Ke spolupráci si zvolte takové profesionály, kteří vám nabídnou bezplatný audit webu a podle výsledku sestaví plán úprav. Chcete-li se na něco zeptat nás, využijte komentáře, ať se můžete zařadit mezi topku internetu co nejdříve.